New Step by Step Map For چگونگی بیماری زونا

Wiki Article

عفونت اندام‌های داخلی از جمله مجاری گوارشی (معده و روده)، ریه‌ها و مغز (انسفالیت)

● دلیل اینکه چرا زونا در برخی افراد ایجاد می‌شود؛ اما در برخی دیگر نه نامشخص است. در افراد مسن به دلیل ایمنی کمتر در برابر عفونت‌ها شایع‌تر است.

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل و سیاستمدار ارشد حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، هشدارهای آقای تورک را رد کرد و آن را «کاملا بی‌معنی- حرفی کاملا غیر مسئولانه» خواند.

علاوه بر موارد فوق، استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و مخدرها هم می‌تواند در تسکین علائم این عارضه مؤثر باشد.

كلروفوم بقایای صابون، روغن و سلول ‌های مرده پوست را حل می‌ كند و به این ترتیب آسپیرین می‌ تواند به درون لایه ‌های پوست نفوذ یابد و از انتقال درد توسط پایانه‌های عصبی جلوگیری كند.

از مشکلات دیگر افراد مبتلا به زونا، باقی‌ماندن جای زخم است. ممکن است، فرد در طول مدت بیماری به دلیل کلافگی از شدت التهابات و سوزش، مدام تاول را بخاراند.

○ درد یا بثوراتی که چشم را هم درگیر می‌کنند و برای جلوگیری از آسیب دائمی چشم باید فوراً درمان شوند.

بسته به اینکه فرد در کدام سه ماهه بارداری قرار داشته باشد، ابتلا به آبله‌مرغان می‌تواند منجر به نقایص و عوارضی در نوزاد شود.

چنان چه مقدار زیادی كرم و پماد روی پوست بمالید با تحریك پوست سبب تاخیر در بهبودی خواهید شد بنابراین بهتر است تاول ‌ها را دستكاری نكنید.

* درد روی‌ قفسه‌ سینه، صورت، یا درد سوزشی‌ در پوست‌ شكم‌ بر حسب‌ ناحیه ‌ای‌ كه‌ گرفتار شده‌ است‌.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

از پزشك داروساز تقاضا كنید كه این فراورده را برای شما تهیه كند.

● اولین علائم زونا معمولاً درد و سوزش است. درد معمولاً در یک سمت بدن و در امتداد ناحیه خاصی از پوست به نام درماتوم بیماری زونا تا چند روز واگیردار است است و اغلب بثورات قرمز به همراه دارد.

داروهای والاسیکلوویر و فامسیکلوویر هم در درمان این عارضه مؤثر هستند. هنوز ثابت نشده است که داروهای استروئیدی سیستمیک در درمان علائم زونا تأثیری داشته باشند.

Report this wiki page